.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برنج‌ وارداتي غيراستانداردچگونه شناسايي شد؟

در هر دو مورد برنج‌هاي وارداتي و سوسيس‌ و كالباس‌هاي توليد داخل كه غيراستاندارد بودن آن‌ها از سوي اداره كل استاندارد استان تهران به تاييد رسيد، براي نخستين بار اداره كل استاندارد تهران روش آزمون خود را در مورد هر دو كالا تغيير داد و توانست به نتايج قابل توجهي رسيده و غيراستاندارد بودن آن‌ها را اعلام كند.

به گزارش ايسنا، پس از مطرح شدن موضوع برنج‌هاي وارداتي و سوسيس‌ و كالباس‌هاي توليد داخل غيراستاندارد، به نظر مي‌رسد كه سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران در پي افزايش اختياراتش است.

در چنين شرايطي سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران قصد دارد با همكاري كارگروه حمايت از توليد اختيارات خود را ارتقا داده و علاوه بر افزايش تعداد كالاهاي مشمول استاندارد اجباري، تنوع آزمون‌گيري از برخي ديگر از كالاها را نيز افزايش دهد.

به عنوان مثال برنج تا پيش از اين فقط بر اساس ميزان سموم دفع آفات نباتي يا آفلاتوكسين مورد بررسي قرار مي‌گرفت، اما اداره كل استاندارد تهران براي نخستين بار برنج را از نظر دارا بودن فلزات سنگين نيز مورد آزمون قرار داد كه نتايج آن به اطلاع عموم رسيد. پيش‌بيني مي‌شود چنين تغيير رويه‌اي در مورد تعداد ديگري از كالاها نيز اعمال شود.

يك مقام مسوول در سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا در اين باره گفت: اين سازمان فهرست پيشنهادي خود را از كالاهايي كه بايد استاندارد آن‌ها اجباري شوند، به كارگروه حمايت از توليد ارايه كرده و اميدواريم بررسي اين فهرست هر چه زودتر به اتمام رسد.

به گفته وي كارگروه حمايت از توليد داراي مصوبه دولت بوده و مي‌تواند با همكاري سازمان استاندارد راسا اقدام به اجباري كردن استاندارد كالاهاي موردنظر كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 مهر 1388
ايكاش استاندارد تهران ميزان ارسنيك و سرب برنج توليد داخل را هم در كنارش اعلام مي كرد آنوقت مردم خودشان مي دانشتند كه چي بخورند بهتره!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.192 seconds.